Informatie:
Wij geloven niet in langdurig in je boek staren in een overvol lokaal. Wij vertrouwen op 90 minuten effectief, gemotiveerd, gecontroleerd en geconcentreerd aan het werk zijn waarbij iedere leerling aandacht krijgt die hij/zij nodig heeft.
Daarom bieden wij huiswerkbegeleiding in vaste tijdsblokken van 90 minuten in kleine groepjes.
Hierdoor is de persoonlijke aandacht en de individuele begeleiding mogelijk.
Praktisch:
Huiswerkbegeleiding vindt elke dag plaats op vaste tijden van 15:00 uur tot 16:30 uur en van 16:30 uur tot 18:00 uur. U kiest zelf het aantal keren in de week en de voorkeurstijd.
Aandachtspunten:
Tijdens de huiswerkbegeleiding richten wij ons voornamelijk op de volgende 5 punten:
1 | Motiveren | het mag leuk zijn om iets te leren, te kennen, te kunnen en te weten. |
2 | Planning | de leerlingen houden een planner bij zodat er een duidelijk overzicht is van opdrachten, leerwerk en aankomende toetsen. Uiteraard helpen wij met dat overzicht en helpen wij met de planning voor de toetsweken en/of toetsen. |
3 | Aanpak | Hoe leer je je wiskunde? Hoe maak je een samenvatting? Hoe leer je nu het handigst de woordjes voor je talen? Kortom: Studietips!!! |
4 | Concentratie | geen afleiding van computer, telefoon, of ruziënde broertjes/zusjes. |
5 | Kennis | wij kunnen de kinderen met onze kennis altijd weer op weg helpen. Ook vakinhoudelijk!! |
Reden voor huiswerkbegeleiding bij VIP-begeleiding:
1. Persoonlijkheid:
Omdat VIP-begeleiding een eenmanszaak is, is mij er alles aan
gelegen om top kwaliteit te bieden. Elke onvoldoende trek ik mij
persoonlijk aan. En elke voldoende voelt als een prestatie van
mijzelf. Ik zal alles in het werk stellen om de leerlingen zo goed
mogelijk te begeleiden.
2. Kleine groepjes per begeleider:
Individueel en persoonlijk: elke leerling krijgt de aandacht die hij of
zij nodig heeft en kan dus echt geholpen worden.
3. Vaste lestijden:
Door de vaste werktijden wordt 1½ uur effectieve werktijd
gewaarborgd. Geen heen en weer geloop en storende
bewegingen van leerlingen die later komen of eerder weggaan. De
leerling moet om 15:00 of 16:30 uur binnen zijn en pas na 1,5 uur wordt
er ingepakt. Bij te laat komen, wordt er direct contact gezocht en
als een leerling eerder weg moet, verwachten wij een berichtje van
de ouders.
4. Na elk begeleidingsmoment contact met thuisfront:
Na elke begeleiding wordt er een update gestuurd over
werkhouding, voortgang, prestaties en dergelijke. Dit door middel
van een groeps-WhatsApp.
5. Een eigen planner:
De leerlingen werken met een overzichtelijke planner. Hierin komt
al het huiswerk. Overige afspraken kunnen er ook ingezet worden.
Tevens kan er in diezelfde agenda gepland worden. Toetsen vallen
nog meer op door de handige lay-out.
6. Professioneel en geschoold personeel:
Ik doe de huiswerkbegeleiding 9 van de 10 keer zelf. In andere
gevallen is het streven om een begeleider in te zetten die educatief
geschoold is of daarvoor studeert. Hierbij moet je dus denken aan
een leraren opleiding, PABO student of anderszins.